piątek, 27 stycznia 2017

Czapka z uszami na szydełku


Szybka i bardzo prosta czapka wykonana na szydełku.
Oczywiście miałam zdjęcia w każdym etapie wykonania, ale rozsypała mi się karta pamięci i w ten sposób straciłam wszystkie dane.

Czapkę wykonałam już parę miesięcy temu i od tego czasu właściwie noszę ją cały czas.
Wykonałam ja na szydełku 7 mm, ale spokojnie można mniejszym. Ja miałam tylko takie, wiec je wykorzystałam i mam trochę większe prześwity. Stosowałam półsłupki nawijane. W pierwszej kolejności należy wybrać długość czapki. Wykonujemy prostokąt, który następnie zszyjemy u góry i z boku. 


Nie musimy ustalać od razu jaki potrzebujemy obwód, ponieważ kontrolujemy go w trakcie robótki i kończymy gdy, dotrzemy do odpowiedniej szerokości. Wykonanie uszu jest banalnie proste, ponieważ one właściwie tworzą się same, gdy czapka ma taki właśnie kształt, ale dodatkowo można je przeszyć dla wyrównania i lepszego układania się. Dokładną instrukcję wykonania takiej czapeczki można znaleźć na kanale szydełko i tutaj link do tutorialu :D. 

Ja wykonałam już dwie takie czapki. Dodatkowo w środku mam warstwe ściągacza, żeby przez oczka wiatr nie hulał :D


Wykorzystałam jeden motek wełny Drops Nepal 100% naturalnej i szydełko 7,00 mm

2 komentarze:

Jak już tu jesteś, zostaw ślad po sobie. Będzie mi bardzo miło.